четвер, 1 січня 2015 р.

Турнір правознавців для учнів 5 кл «Закон очима дітей»

Турнір правознавців для учнів 5 кл
«Закон очима дітей»

Мета: з’ясувати знання учнів із правил поведінки в школі та за її межами, звернути увагу на правопорушення казкових героїв та через казку навчити дітей дотримуватись правил поведінки в житті, розвивати творчі здібності учнів; виховувати законослухняних громадян України.
Обладнання: назва, виставка літератури з правових знань, малюнки „Ти – людини, отже маєш права”; столи та стільці для команд, на столах – назви команд, стіл та стільці для журі, аркуші паперу  для журі, музичне оформлення; завдання для команд, картки з назвами мультфільмів
ХІД ТУРНІРУ.
 Організаційний момент: глядачі займають місця в залі, команди займають місця за столами, журі займає свої місця.
Ведучий: Добрий день, друзі! Сьогодні ми  з вами зібрались в цьому залі на незвичайний турнір – турнір юних знавців права. Хоча ви ще діти і навчаєтесь лише в 5 класі, а з основами правознавства будете знайомитись лише через 3 роки, незважаючи на це, ви всі - маленькі громадяни Української держави. А тому, як і дорослі, маєте права та свої обов’язки. І сьогодні ми з’ясуємо, як ви знаєте свої права, і чи дотримуєтесь правил поведінки в школі, на вулиці або дома.
Змагатися в турнірі будуть  команди 5  класу.
 Представлення команд  (назва).
Ведучий: Оцінювати результати турніру буде кваліфіковане журі.
Представлення журі
І тур – „Дотримуйся правил поведінки завжди!”

Дітям пропонуються ілюстрації з зображенням різних правових ситуацій ( бійка між дітьми, крадіжка речей,  катання на велосипеді по проїжджій частині, проїзд в автобусі без квитка, порушення правил пішоходів)
Кожна команда по черзі називає правило поведінки (1 правило – 1 бал).

ІІ тур – „Казкові  правопорушники”
Ведучий: Людей, що порушують правила поведінки, заважають спокою людей, зазіхають на чуже майно, скоюють шкідливі дії або  злочини, називають правопорушниками. Є вони і серед казкових героїв. Ви читали казки, дивились мультфільми, і знаєте, що в багатьох з них є негативні герої, які намагаються зробити шкоду. Тому наступний тур ми назвали „Казкові правопорушники”.  
Капітани команд витягують картки з назвами мультфільмів.
 (Мультфільми „Ну, постривай!”, „Чебурашка і Крокодил Гена”, „Снігова королева”, „Пригоди  Буратіно”, «Маша і ведмідь»)
Завдання: Пригадати та назвати правила, які порушують казкові герої
(1 правопорушення – 1 бал)
Поки журі підводить підсумки за  2 тури, конкурс глядачів.
Для глядачів: Назвати казки, де герої порушують правила поведінки.

ІІІ тур – Домашнє завдання: „Я – людина, отже маю права.”
 Кожна команда заздалегідь підготувала малюнок, на якому зображено одне з прав дитини.
Завдання: захистити малюнок (вірш, пісня, сценка, розповідь, танок тощо).
(Оцінювання: малюнок – 3 бали, захист – 3 бали)

ІV тур – „Показуха”
Завдання: кожна команда  по черзі показує якесь правопорушення, інша команда повинна вгадати, яке саме правопорушення було показане. 
(Оцінювання: показане правопорушення – 3 бали, відгадане -3 бали)
Ведучий надає слово голові журі, який підводить підсумки турніру, нагороджує учасників команд.

Ведучий: Закінчився наш турнір. Напевно, для когось з вас він став дуже важливим, бо надав  можливість замислитись над своєю поведінкою і завчасно виправитись. Бажаємо всім бути законослухняними, поважати одне одного і пам’ятати, що всі ми – люди, і прагнемо бути здоровими та щасливими.





Немає коментарів:

Дописати коментар