Турнір
правознавців для учнів 5 кл
«Закон очима дітей»
Мета: з’ясувати знання учнів із
правил поведінки в школі та за її межами, звернути увагу на правопорушення
казкових героїв та через казку навчити дітей дотримуватись правил поведінки в
житті, розвивати творчі здібності учнів; виховувати законослухняних громадян
України.
Обладнання: назва, виставка
літератури з правових знань, малюнки „Ти – людини, отже маєш права”; столи та
стільці для команд, на столах – назви команд, стіл та стільці для журі, аркуші
паперу для журі, музичне оформлення;
завдання для команд, картки з назвами мультфільмів
ХІД ТУРНІРУ.
Організаційний
момент: глядачі займають місця в залі, команди займають місця за столами,
журі займає свої місця.
Ведучий: Добрий день, друзі! Сьогодні
ми з вами зібрались в цьому залі на
незвичайний турнір – турнір юних знавців права. Хоча ви ще діти і навчаєтесь
лише в 5 класі, а з основами правознавства будете знайомитись лише через 3
роки, незважаючи на це, ви всі - маленькі громадяни Української держави. А
тому, як і дорослі, маєте права та свої обов’язки. І сьогодні ми з’ясуємо, як
ви знаєте свої права, і чи дотримуєтесь правил поведінки в школі, на вулиці або
дома.
Змагатися в турнірі
будуть команди 5 класу.
Представлення команд (назва).
Ведучий: Оцінювати результати турніру
буде кваліфіковане журі.
Представлення журі
І тур – „Дотримуйся правил поведінки завжди!”
Дітям пропонуються
ілюстрації з зображенням різних правових ситуацій ( бійка між дітьми, крадіжка
речей, катання на велосипеді по
проїжджій частині, проїзд в автобусі без квитка, порушення правил пішоходів)
Кожна команда по черзі
називає правило поведінки (1 правило – 1 бал).
ІІ тур – „Казкові
правопорушники”
Ведучий: Людей, що порушують правила
поведінки, заважають спокою людей, зазіхають на чуже майно, скоюють шкідливі
дії або злочини, називають
правопорушниками. Є вони і серед казкових героїв. Ви читали казки, дивились
мультфільми, і знаєте, що в багатьох з них є негативні герої, які намагаються
зробити шкоду. Тому наступний тур ми назвали „Казкові правопорушники”.
Капітани команд
витягують картки з назвами мультфільмів.
(Мультфільми „Ну, постривай!”, „Чебурашка і
Крокодил Гена”, „Снігова королева”, „Пригоди
Буратіно”, «Маша і ведмідь»)
Завдання: Пригадати та назвати правила,
які порушують казкові герої
(1 правопорушення – 1
бал)
Поки журі підводить
підсумки за 2 тури, конкурс глядачів.
Для глядачів: Назвати
казки, де герої порушують правила поведінки.
ІІІ тур – Домашнє завдання: „Я – людина, отже маю права.”
Кожна команда заздалегідь підготувала малюнок,
на якому зображено одне з прав дитини.
Завдання: захистити
малюнок (вірш, пісня, сценка, розповідь, танок тощо).
(Оцінювання: малюнок – 3
бали, захист – 3 бали)
ІV тур – „Показуха”
Завдання: кожна
команда по черзі показує якесь
правопорушення, інша команда повинна вгадати, яке саме правопорушення було
показане.
(Оцінювання: показане
правопорушення – 3 бали, відгадане -3 бали)
Ведучий надає слово
голові журі, який підводить підсумки турніру, нагороджує учасників команд.
Ведучий: Закінчився наш турнір.
Напевно, для когось з вас він став дуже важливим, бо надав можливість замислитись над своєю поведінкою і
завчасно виправитись. Бажаємо всім бути законослухняними, поважати одне одного
і пам’ятати, що всі ми – люди, і прагнемо бути здоровими та щасливими.
Немає коментарів:
Дописати коментар